Time Flies - Reisverslag uit Notodden, Noorwegen van Sanne Hekman - WaarBenJij.nu Time Flies - Reisverslag uit Notodden, Noorwegen van Sanne Hekman - WaarBenJij.nu

Time Flies

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 November 2012 | Noorwegen, Notodden

Ja, tijd vliegt echt, over 4 weekjes ben ik al weer in het druilerige Nederland. Gelukkig kan ik ook weer terug naar de sneeuw, daarna :P.

Met alle deadline voor komende week, bestond mijn vorige week vooral uit schrijf en leeswerk. Ik moest voor Noors Intermediate een presentatie geven over een artiest of kunstenaar uit Noorwegen, en waar het merendeel koos voor Edvard Munch, deed ik mijn presentatie over Kaizers Orchestra. En omdat ik die heel leuk vond, kon ik daar dus ook enthousiast over vertellen. Alhoewel mijn enthousiasme in het Nederlands beter overkomt dan in het Noors. In iedergeval wel Prezi gebruikt in plaats van Powerpoint, dus daar ook weer punten mee gescoord!

Woensdag avond was er een soort tweedehans marktje voor outdoor spulletjes in de kantine van onze school. Ik heb een enorm nerdy raincover gehaald voor kaarten. Zodat je in een sneeuwstorm of regenbui toch nog de map er bij kunt pakken ;) erg handig, maar zo zie ik er wel heel erg uit als een n00b. Ook nog gekeken naar ski's en een slaapzak tot -20, maar nog niets aangeschaft. Eerst maar eens goed bekijken wanneer ik het allemaal nodig ben. De schoenen die bij cross country skiën horen, zijn overigens spuuglelijk. Geen idee waarom, maar ik dacht dat ze er wel fancy uit zouden zien, maar het zijn gewoon een soort bergschoenen alleen dan met een speciale vorm aan de voor en achterkant zodat ze in de ski's passen. Omdat je dus echt tochten gaat maken, moeten het comfortable schoenen zijn die je een hele dag aan kunt. En tja, met gewone downhill ski's is dat natuurlijk niet zo. Dan ben je blij dat je die plastic schoenen uit kunt doen, omdat je voeten de hele dag in dezelfde stand hebben gestaan.

De vriendinnen van Auli zijn over, met auto (yes), dus gaan we een dagje op tocht. We hebben het plan naar Rjukan te rijden, via een omweg en wat B weggetjes zodat we nog wat te kijken hebben, maar helaas de weg is afgesloten. Wij dachten nog, waarom is die 'bergpas' nou afgesloten in November, juist - teveel sneeuw. We hebben nog 20 kilometer lang geprobeerd te kijken hoe ver we konden komen, tot de winterbanden zonder spikes toch niet zo'n goede match was met de weg. Van ijs, naar een laag sneeuw op de weg - deze route was niet te doen. Dus zijn we in Tuddal blijven hangen en hebben we daar wat rond gelopen. Tuddal is niet meer dan een dorp dat bestaat uit hotels en berghutjes, ik geloof niet dat het echt een dorp is waar mensen het hele jaar rond wonen. In iedergeval prachtig uitzicht over de Gaustatoppen in Rjukan. Volgende keer beter.

Zaterdag avond meot ik werken in Kroa, maar het is te triest voor woorden. 14 man aan het werk, en wel geteld 10 bezoekers. Dus ik mocht wat eerder naar huis en kan ik toch nog naar de Thanksgiving party die de amerikanen georganiseerd hebben.

Nu moet ik heel hard aan de bak want ik meot de prezi voor Ecophilosophy nog afmaken!

Snakkes en tot snel (te snel :P)

  • 25 November 2012 - 22:14

    Nienke :

    Leuk (en kort!) verhaal :)... Goed om te horen dat je ook nog wat voor school moet doen ;) Maar ben jaloers hoor op de sneeuw (hoop dat met Nieuwjaar er ook nog wat ligt in Bergen :) ) en idd cross country ski schoenen zijn niet heel mooi... we moeten maar gauw weer een x skypen (als mijn terror school rooster het een x toelaat ;) ) xx Nienke ps. er is nog iets naar je onderweg!

  • 25 November 2012 - 23:26

    Angelique:

    Njah die Raincover komt vast wel goed van pas met de Winterhike :) hihi

  • 25 November 2012 - 23:37

    Sanne Hekman:

    hihi Nienke volgens mij heb ik al wat ontvangen! Ik vond vandaag een note in m'n postbox dat er iets voor me klaar ligt. Ben benieuwd!

  • 26 November 2012 - 11:18

    Annemarie :

    Leuk verhaaltje weer sann,

    precies zelfde wat je ons gister hebt verteld.
    Maar ook erg mooie foto's die gaustatoppen heb ik eerder gezien;)

    Mam heetf nieuw fototoestel, erg mooi ding.
    Spreek je snel, we gaan snel high teaen met mam!

    tjuus !

  • 27 November 2012 - 13:46

    Mama:

    leuk San de foto`s,heerlijk winters en succen met school!!!kusjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 16710

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Januari 2013

Outdoor, Eco-philosophy & Norwegian Culture

01 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

Backpack USA

Landen bezocht: