Deadlines - Reisverslag uit Notodden, Noorwegen van Sanne Hekman - WaarBenJij.nu Deadlines - Reisverslag uit Notodden, Noorwegen van Sanne Hekman - WaarBenJij.nu

Deadlines

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 November 2012 | Noorwegen, Notodden

Zo, nu een excuus voor een korte update: ik heb een deadline te halen ;). Woensdag moet ik mijn portfolio inleveren, en ik moet nog één feedbackje schrijven en dan ben ik er klaar mee. Voor de geinteresseerden kan ik een PDF file opsturen om te laten zien dat ik toch daadwerkelijk wat geleerd en gedaan heb het afgelopen semester ;).

Afgelopen woensdag had ik het wonderschone idee te gaan hardlopen, maar na dat toch al zo'n 3 maand niet meer gedaan te hebben moest ik toch weer even wennen. Maar het was wel prachtig om langs de rivier te lopen, toch net even anders dan binnenstad Zwolle.

Donderdag: Spierpijn! Ik maar denken, hoe kan dat nou mogelijk zijn van die paar kilometertjes hardlopen - maar ik had woensdag avond twister gespeeld in vreemde posities. Dus dat verklaarde een hoop. Woensdag avond heb ik met m'n Grivi huisgenootjes bij Johannes gegeten, een poging stamppot zuurkool. Ware het niet dat zuurkool in Noorwegen niet zo zuur is. Maar lekker was het wel!

Vrijdag staat er een excursie wederom naar Bo museum op de planning, en we horen van een zeer bijzondere man de geschiedenis van rijke boeren en minder bedeelden in Norge. Daarna denken we een korte route terug te weten naar Grivi, echter houdt het pad ineens op voor de rivier. Waarschijnlijk kun je deze in zomertijd gewoon droog oversteken, maar nu staat het water toch wat hoger. Ik besluit om terug te lopen met Katka en een fatsoenlijke route te zoeken, maar Mirka en Hallie trekken gewoon hun schoenen uit en denken er wel door te kunnen waden. Brrr. Fris water, no thanks. Vrijdag avond moet ik aan de bak bij Kroa, er is een stand op comedian avond, maar aangezien alle grappen in het Noors zijn krijg ik de clou niet echt mee. Wel een heel gezellig werk avond.

Zaterdag shoppen we een cadeau voor Alfredo, die geeft s'avonds een feestje - ergens in een geel huis dicht bij het station (weet je hoeveel geel geverfde huizen er zijn in Bo?!). En, heus, er wordt hard gestudeerd! Daarna eerst, gezellig wat biertjes drinken in onze eigen keuken onder genot van het spel "wie ben ik". Dus zit iedereen met geel gekleurde post it notes op het voorhoofd geplakt aan de keukentafel. Het huisfeest s'avonds is OK, maar van een knalfuif is nog geen sprake.

Zondag heb ik traditioneel Litouws voedsel gehad, het zag er ronduit vreemd uit, en het smaakte gelukkig beter dan het eruit zag. Het was zeg maar een bal van aardappelpuree met daarin gehakt en dat dan gekookt. Dus het zag er heel glibberig uit. De saus bestond voornamelijk uit uien, van een groente bijgerecht hadden ze nog nooit gehoord. Beetje vreemd, wel lekker. Ook heb ik stiekem in het kader van Sinterklaas de film "Alles is liefde" maar eens bekeken op uitzending gemist, en nu staat Boer zoekt Vrouw op het programma. Ik kan het ook niet laten ;).

Ik wens jullie een fijne sinterklaas tijd! Zetten maar die schoen :D

21 december ben ik thuis, ik kom 18.40 uur aan op Schiphol en dan ga ik 4 januarie weder terug naar het mooie Noorwegen.

Tot dan!

Dikke kus

  • 19 November 2012 - 09:28

    Bas:

    Hey zus,

    Ondanks je deadlines voor school toch ook leuke dingen blijven doen. Vandaag ff skypen want ik kreeg mee dat je hevig ontdaan was dat we gisteren niet geskypt hebben :P vandaag even doen dan ;)

    Groetjes en veel plezier x

  • 19 November 2012 - 09:28

    Bas:

    Hey zus,

    Ondanks je deadlines voor school toch ook leuke dingen blijven doen. Vandaag ff skypen want ik kreeg mee dat je hevig ontdaan was dat we gisteren niet geskypt hebben :P vandaag even doen dan ;)

    Groetjes en veel plezier x

  • 19 November 2012 - 09:28

    Bas:

    Hey zus,

    Ondanks je deadlines voor school toch ook leuke dingen blijven doen. Vandaag ff skypen want ik kreeg mee dat je hevig ontdaan was dat we gisteren niet geskypt hebben :P vandaag even doen dan ;)

    Groetjes en veel plezier x

  • 19 November 2012 - 09:28

    Bas:

    Hey zus,

    Ondanks je deadlines voor school toch ook leuke dingen blijven doen. Vandaag ff skypen want ik kreeg mee dat je hevig ontdaan was dat we gisteren niet geskypt hebben :P vandaag even doen dan ;)

    Groetjes en veel plezier x

  • 19 November 2012 - 09:28

    Bas:

    Hey zus,

    Ondanks je deadlines voor school toch ook leuke dingen blijven doen. Vandaag ff skypen want ik kreeg mee dat je hevig ontdaan was dat we gisteren niet geskypt hebben :P vandaag even doen dan ;)

    Groetjes en veel plezier x

  • 20 November 2012 - 10:01

    Annemarie:

    Druk aan de studie dus.
    succes nog even dan met de laatste loodjes
    zie je de 21e !


    liefsxx

  • 22 November 2012 - 04:59

    Agnes:

    Hey Sanne, Ik lees en zie het-druk aan de studie. Nog even en dan ben je "geslaagd"!
    Je schrijft, 21 dec. thuis en 4 jan. weer weg...........wil dat zeggen dat je nog een half jaar blijft.....??????
    Hé succes met de studie en veel plezier, zie verder de mail. Dikke kus Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 14 Maart 2012
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 16675

Voorgaande reizen:

10 Augustus 2012 - 01 Januari 2013

Outdoor, Eco-philosophy & Norwegian Culture

01 Juni 2010 - 02 Augustus 2010

Backpack USA

Landen bezocht: